Garantie & reparatie

Wij geven garantie!

Want wij zijn trots op onze producten: ze zijn met zorg geselecteerd en van de allerbeste kwaliteit. Dat moet ook, want we willen dat jij lang geniet van je prachtige groendak. Daarom geven wij garantie, maar natuurlijk niet op alles.

Lees hieronder alles over garantie.

1. op onze sedummix en/of kruiden systemen
2. op onze overige producten
3. op de draagconstructie van je dak
4. in geval van lekkage

 

1. Sedummix en/of kruidenmatten

Ons sedum en/of sedum kruiden systemen zitten 10 tot 12 verschillende soorten sedumplantjes en bij sedum kruiden systemen minder sedums maar meer kruiden. Die zijn gekweekt op Nederlandse bodem en van de allerhoogste kwaliteit.

Wij garanderen dat onze systemen altijd voor 90% begroeid zijn bij bezorging. De 10% die niet begroeid is, herken je aan wat kleine kale plekjes. Die plekjes ontstaan bij het verwerkingsproces van de plantjes op de matten. Dat hoort erbij. Maar zodra jij je mooie groendak hebt geïnstalleerd, zal je zien dat die plekjes heel snel dichtgroeien.

Het is wel belangrijk dat jij ook goed voor de plantjes zorgt. De groendak materialen worden rechtstreeks van de kwekerij geleverd en zijn dus hartstikke vers. En dat wil je natuurlijk zo houden. Daarom is het belangrijk dat je jouw groendak op de dag van levering binnen 48 uur installeert. (in warme periode binnen 24 uur) Lukt dat je niet, of niet helemaal? Rol de matten dan in elk geval goed uit.

Wij willen dat jij zo lang mogelijk van een prachtig groendak geniet. Daarom vertellen we je graag hoe jij je groendak het best kunt onderhouden op deze pagina. Daar vind je alles hoe jij het zelf kan doen, maar ook wat wij met ons onderhoud team kunnen betekenen. En is iets je niet helemaal duidelijk? Vul dan dit formulier in, dan kunnen we je van goed advies voorzien!

Omdat het een levend product is, verlenen wij geen garantie op hoe het sedum of sedum kruiden mix groeit. Wij garanderen dat wanneer het bezorgd wordt dit van de beste kwaliteit is, hoe de kwaliteit blijft is afhankelijk van je eigen inspanning.

 

2. Overige producten

Waar mensen werken, worden wel eens fouten gemaakt of gaan er dingen stuk. Dat kan natuurlijk ook gebeuren als je iets bij ons koopt. Is er iets niet naar wens of defect? Meld het dan meteen bij ons, want dan zoeken we samen met jou naar een passende oplossing.

Binnen de zichttermijn
Heb je jouw bestelling ontvangen en is er iets defect? Meld dit dat meteen en binnen de zichttermijn, want dan wordt het artikel - als dat mogelijk is - vervangen of gerepareerd.

Buiten de zichttermijn
Heb je bij ons een artikel gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk? Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en de algemene voorwaarden. Op de hieronder getoonde garantieregelingen gelden onverminderd de rechten die je als consument hebt op basis van de wet.

Garantietermijn
Op alles wat je bij ons koopt, krijg je 1 jaar wettelijke garantie, dit geldt niet voor sedummaterialen of sedum kruiden materialen aangezien dit een vers product is. Mocht het voor andere materialen zijn, stuur dan een geldig aankoopbewijs mee dat voldoet aan de voorwaarden die we hiervoor omschreven.

Fabrieksgarantie
Fabrikanten geven ook garantie op de producten die zij maken. De voorwaarden van deze fabrieksgarantie, kun je altijd opvragen bij de fabrikant zelf.

Geen garantie
Wij geven geen garantie op klachten die zijn veroorzaakt door:

  • Schade veroorzaakt door mens-, dier- of natuurgeweld
  • Ondeugdelijke montage (niet volgens gebruiksaanwijzing gemonteerd)
  • Oneigenlijk gebruik en beschadiging door opzet of nalatigheid
  • Schade door slecht onderhoud en/of het gebruik van een verkeerd onderhoudsmiddel
  • Schade door buitengewoon intensief gebruik

Na de (fabrieks)garantietermijn
Als je een defect of klacht bij ons meldt met daarbij je aankoopbewijs, kunnen we bekijken welke garanties van toepassing zijn. En natuurlijk zoeken we altijd naar een passende oplossing voor je. Heb je geen recht meer op garantie? Ook dan proberen we je zo goed mogelijk te helpen. Wij werken met producten van de beste kwaliteit, maar ook die kunnen wel eens te snel stukgaan. Is het niet jouw schuld en heb je de producten normaal gebruikt? Dan helpen we je door het artikel te (laten) repareren of door het te vervangen.

Heb je het product normaal gebruikt en gedurende een redelijke tijd? Dan kunnen we je vragen om zelf een deel van de reparatie- of vervangingskosten te betalen. Doordat het defecte product wordt gerepareerd of vervangen, kun je er namelijk weer veel langer van genieten.

We doen er dus altijd zoveel mogelijk aan, om jouw klacht zo snel mogelijk en goed af te handelen.  

 

3. Draagconstructie dak

Wij geven geen garantie op de draagconstructie van jouw dak. We werken met sedumtray of sedum kruiden cassettes en een sedum systeem of sedum kruiden systemen: allebei voor heel veel soorten daken geschikt, maar natuurlijk niet voor élk dak. Je kunt dat teruglezen op onze pagina met Veel Gestelde Vragen.

Je moet dus zelf controleren of de draagconstructie van jouw dak geschikt is voor een groendak. Twijfel je? Laat je dak dan inspecteren door een erkend bedrijf of dakdekker. Of bel ons even voor advies. We helpen je graag!

 

4. Lekkage

Een groendak heeft een positieve invloed op de levensduur van je dak: het gaat jaren langer mee. Maar dan moet je dak wel in goede conditie zijn op het moment dat je een groendak aanlegt. Laat je dak daarom óf inspecteren door een erkend bedrijf of dakdekker óf stuur ons duidelijke foto’s en wie weet kunnen wij je adviseren op afstand.

Geen enkel dak heeft het eeuwige leven en er kan altijd lekkage ontstaan. Daarom geven we daarop geen garantie en raden we je altijd aan om je dak regelmatig te (laten) inspecteren op defecten. Het aanbrengen van grindranden rondom het groendak kan in veel gevallen mogelijke lekkages via opstaande randen voorkomen.

Bekijk onze onderhoudspagina waar je ook meer info vindt over het laten onderhouden van jouw dak. Zo weet je zeker dat alles goed voor elkaar is!