- Je winkelwagen is leeg
Winkelwagen wijzigen |
Nick Baltus
Mede-eigenaar en groendak-expert bij De Dakvergroeners
Vanuit zijn passie voor online marketing én verduurzaming werkt Nick inmiddels al vele jaren in de groendakenbranche. Een klant van begin tot einde aan een prachtig groendak helpen; daar haalt Nick energie uit. Ben je benieuwd naar wie Nick is? Lees dan verder.
Nicks groei in de groendaken branche
In zijn opleidingstijd begon Nick met de mbo-opleiding Handel & Administratie, waarna hij doorstroomde naar Commerciële economie op het hbo. Echter bleek dit niet het juiste pad voor hem, maar de opleiding Business Studies wel. Zijn tijd bij Handel & Administratie bepaalde wel Nicks pad richting de groendakenbranche. Hij liep namelijk stage bij Ramon (die nu samen met Nick eigenaar is van De Dakvergroeners) in het bedrijf Bakker Buitenleven. Dit is een leverancier voor tuinmaterialen, waaronder ook groendaken. Hier hield Nick zich bezig met online marketing.
Ook voor de webshop die Ramon later opzette, Groendakonline, verzorgde Nick de onlinemarketingwerkzaamheden. De website was succesvol en de zaken gingen steeds beter. Dit leidde ertoe dat er voor dat Nick zich volledig kon focussen op Groendakonline en dat er voor Bakker Buitenleven een nieuwe marketeer werd aangenomen. In overleg met Ramon werd hij drie jaar geleden officieel mede-eigenaar van dit bedrijf en werd de GroendakOnline omgedoopt tot De Dakvergroeners. Hun doel? Een beweging creëren waarin steeds meer mensen dakvergroeners worden.
Van alle markten thuis
In zijn reis van stagiair bij Bakker Buitenleven naar mede-eigenaar van De Dakvergroeners heeft Nick dus verschillende rollen vervuld. In zijn tegenwoordige rol als mede-eigenaar heeft Nick een uiteenlopend takenpakket: online marketing opzetten, e-mailmarketing onderhouden, de aanleg van groendaken coördineren, projectplanning en de aankoop van benodigdheden voor de groendaken.
Wat hem nog steeds de meeste energie geeft zijn de onlinemarketingtaken. Wanneer een klant de webshop zo goed ingericht vindt, dat hij of zij meteen alles kan vinden betekent het voor Nick dat hij zijn werk goed heeft gedaan. Maar eveneens is Nick erg blij als hij een klant helpt in te zien dat het eigenlijk heel makkelijk is om een groendak aan te leggen. Hij zet zich volledig in om een klant zo te begeleiden dat hij of zij aan het einde helemaal tevreden is met zijn of haar groendak.
Up-to-date blijven met ontwikkelingen en trends
Groendaken hebben alles te maken met verduurzaming. Bij zo’n actueel thema moet je op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen. Nick doet dat door nauw contact te houden met de kwekerij en door zijn eigen onderzoek op LinkedIn te doen. Bijvoorbeeld naar trends.
Om te kunnen sparren over de aanleg van de groendaken onderhoudt hij goed contact met zijn concullega’s. Deze contacten bieden nieuwe kansen voor de onderneming en daar haalt Nick energie uit. En zijn er nieuwe regels, bijvoorbeeld rondom subsidies? Dan spreekt hij die door met de gemeente. Zo zorgt Nick ervoor dat hij een relevante schakel is tussen de klanten en de partijen die hen goed met hun vergroeningsvraag kunnen helpen.
De momenten die Nick altijd bijblijven
Nick is blij met alle klanten die hij helpt een groendak aan te leggen, maar als hij één project moet noemen wat hem is bijgebleven denkt hij aan deze prachtige overkapping. Het saaie dak van deze overkapping werd ingeruild voor een mooi, duurzaam groendak. Dat vind Nick het mooiste om te zien.
Andere momenten die Nick altijd bijblijven zijn de samenwerkingen met Albert Heijn. Meerdere keren heeft de Dakvergroeners in de bonusfolder mogen staan. Dat hij van een bijbaantje bij deze supermarkt nu met zijn eigen bedrijf in de bonusfolder staat, maakt de cirkel mooi rond.
Een blik op de toekomst van groendaken
Vanuit deze blik in het verleden, kijken ze bij de Dakvergroeners ook graag vooruit. Nick merkt dat er bij zijn klanten nog veel vragen liggen over groendaken. Waarom zouden ze het wel of niet laten aanleggen? Zijn doel is daarom om een fullservicebureau voor sedumdaken te worden. Hiermee wil hij de schakel zijn tussen dakdekkers/hoveniers en particulieren of bedrijven die zoeken naar een verduurzamingsoplossing met een groendak. Hij hoopt zijn klanten te helpen inzien dat een sedumdak aanleggen helemaal niet ingewikkeld is, wanneer je met de juiste partijen samenwerkt.
Wil jij graag een sedumdak?
Bij de Dakvergroeners leggen we je graag uit hoe we je daarmee helpen. Voor vragen of advies over sedumdaken neem je makkelijk contact met ons op.